• Close
     Nummer 1 lezersenquête
    Nummer 1 lezersenquête

    Omdat we ons graag verdiepen in onze lezers en het van belang vinden om te weten hoe ze tegen het product Nummer 1 aankijken, hebben we onlangs een internetlezersenquête gehouden. We legden de deelnemers vragen voor over onder meer vormgeving, keuze van artikelen, schrijfstijl en website. Met de resultaten wil de redactie het magazine objectief tegen het licht houden. Enerzijds om eventuele verbeterpunten door te voeren, anderzijds om zo dicht mogelijk aan te blijven sluiten bij de interesses van onze omvangrijke lezersschare. In totaal 509 mensen vulden de enquête in.

    Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden

    Nummer 1 lezersenquête

    Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden

    Omdat we ons graag verdiepen in onze lezers en het van belang vinden om te weten hoe ze tegen het product Nummer 1 aankijken, hebben we onlangs een internetlezersenquête gehouden. We legden de deelnemers vragen voor over onder meer vormgeving, keuze van artikelen, schrijfstijl en website. Met de resultaten wil de redactie het magazine objectief tegen het licht houden. Enerzijds om eventuele verbeterpunten door te voeren, anderzijds om zo dicht mogelijk aan te blijven sluiten bij de interesses van onze omvangrijke lezersschare. In totaal 509 mensen vulden de enquête in.

    De uitkomsten van de internetlezersenquête stemden ons zeer tevreden. Zo stelt maar liefst 48 procent van de geënquêteerden het erg op prijs om Nummer 1 te ontvangen. Een procentje minder vindt het wel aardig om het tijdschrift op de deurmat te vinden. Samen 95 procent. Het overgrote deel leest Nummer 1 grotendeels (41 procent), 152 van de 509 personen vrijwel helemaal. Ook de vernieuwde website valt in de smaak; 81 procent typeert deze als interessant. Inhoud (28 procent erg tevreden, 64 procent tamelijk tevreden), schrijfstijl (48 procent erg tevreden, 47 procent tamelijk tevreden) en vormgeving (52 procent erg tevreden, 43 procent tamelijk tevreden), drie voorname pijlers die het tijdschrift smoel en karakter geven, kunnen stuk voor stuk rekenen op een positieve waardering. Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden.
    We gaan ons zelf nu echter niet op de borst kloppen. Het is daarentegen wel prettig om de bevestiging te krijgen een goede koers te varen. En we gaan trachten de resterende drie procent die niet zo op ons magazine zit te wachten in de toekomst toch over de streep te trekken.
    We danken alle deelnemers voor hun inbreng, dat ze de moeite hebben genomen aan de hand van de internetlezersenquête een objectief oordeel over Nummer 1 te vellen. Die waardering belonen we met vier keer een geldbedrag van 25 euro. De gelukkigen zijn:

    1) Frans Dambacher - Steyl
    2) Lily Klaasse - Maastricht
    3) Tiny Konieczny-Linders - Heerlen
    4) Marita Crijns - Maastricht

  • Close
    Voorwoord april 2021
    Voorwoord april 2021

    De kop is eraf. Nummer 1 staat volledig op eigen benen, met een waterdicht distributie- en bezorgsysteem. Het was aanpoten, voor iedereen. Een groot compliment aan alle distributeurs en bezorgers die ons magazine netjes door de hele provincie en over de grens in België hebben verspreid.

    Bladmanager Daniëlle Vranken
  • Close
    Nummer 1 voor iedereen
    Nummer 1 voor iedereen

    Een jaar lang elke dag een Nummer 1. Liefst 365 keer is het tijdschrift sinds de oprichting op 4 juli 1984 verschenen. Editie 366 staat symbolisch voor een nieuw levensjaar voor Nummer 1. Een deels andere weg die het grootste magazine van Limburg na zesendertig jaar gaat bewandelen. Altijd was het een exclusief tijdschrift bij een regionale krant. In het snel veranderende medialandschap heeft Nummer 1 voor een veranderde distributie gekozen. Uitgever John Vranken vertelt over de vernieuwde weg van het familiemagazine.

    Nummer 1 diepgeworteld in Limburgse samenleving
  • Close
    Ingehaald door de actualiteit
    Ingehaald door de actualiteit

    Aangezien de deadline van de laatste editie van tijdschrift Nummer 1 (uitgave 365, december 2020/januari 2021) plaatshad vóór de toespraak van maandag 14 december door minister-president Mark Rutte, komt bij diverse artikelen, columns en advertenties de inhoud niet meer exact overeen met de actualiteit. Een ingrijpende lockdown was niet wat directie en redactie op het moment van het ter perse gaan van het magazine konden voorzien. Onze excuses voor het feit dat de content deels is ingehaald door de actualiteit.

    Lockdown
  • Close
    BELGISCHE TOPVIROLOOG HEKELT SYMBOOLPOLITIEK VAN ONS LAND
    BELGISCHE TOPVIROLOOG HEKELT SYMBOOLPOLITIEK VAN ONS LAND

    Leuven- Prof. Marc van Ranst ziet met lede ogen aan hoe de Nederlandse regering geen bocht durft te maken als het gaat om mondkapjes. Die zijn in het land waarin Van Ranst spreekbuis is als viroloog breed verplicht. Te lang is in Nederland beweerd dat het dragen van mondkapjes niet veel zou bijdragen, vindt hij.

    PERSBERICHT
Meer ladenMEER NIEUWS LADENMeer laden
Nummer 1 Leden Inlog

U kunt hieronder inloggen om deel te nemen aan onze lezersacties.