• Close
     Nummer 1 lezersenquête
    Nummer 1 lezersenquête

    Omdat we ons graag verdiepen in onze lezers en het van belang vinden om te weten hoe ze tegen het product Nummer 1 aankijken, hebben we onlangs een internetlezersenquête gehouden. We legden de deelnemers vragen voor over onder meer vormgeving, keuze van artikelen, schrijfstijl en website. Met de resultaten wil de redactie het magazine objectief tegen het licht houden. Enerzijds om eventuele verbeterpunten door te voeren, anderzijds om zo dicht mogelijk aan te blijven sluiten bij de interesses van onze omvangrijke lezersschare. In totaal 509 mensen vulden de enquête in.

    Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden

    Nummer 1 lezersenquête

    Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden

    Omdat we ons graag verdiepen in onze lezers en het van belang vinden om te weten hoe ze tegen het product Nummer 1 aankijken, hebben we onlangs een internetlezersenquête gehouden. We legden de deelnemers vragen voor over onder meer vormgeving, keuze van artikelen, schrijfstijl en website. Met de resultaten wil de redactie het magazine objectief tegen het licht houden. Enerzijds om eventuele verbeterpunten door te voeren, anderzijds om zo dicht mogelijk aan te blijven sluiten bij de interesses van onze omvangrijke lezersschare. In totaal 509 mensen vulden de enquête in.

    De uitkomsten van de internetlezersenquête stemden ons zeer tevreden. Zo stelt maar liefst 48 procent van de geënquêteerden het erg op prijs om Nummer 1 te ontvangen. Een procentje minder vindt het wel aardig om het tijdschrift op de deurmat te vinden. Samen 95 procent. Het overgrote deel leest Nummer 1 grotendeels (41 procent), 152 van de 509 personen vrijwel helemaal. Ook de vernieuwde website valt in de smaak; 81 procent typeert deze als interessant. Inhoud (28 procent erg tevreden, 64 procent tamelijk tevreden), schrijfstijl (48 procent erg tevreden, 47 procent tamelijk tevreden) en vormgeving (52 procent erg tevreden, 43 procent tamelijk tevreden), drie voorname pijlers die het tijdschrift smoel en karakter geven, kunnen stuk voor stuk rekenen op een positieve waardering. Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden.
    We gaan ons zelf nu echter niet op de borst kloppen. Het is daarentegen wel prettig om de bevestiging te krijgen een goede koers te varen. En we gaan trachten de resterende drie procent die niet zo op ons magazine zit te wachten in de toekomst toch over de streep te trekken.
    We danken alle deelnemers voor hun inbreng, dat ze de moeite hebben genomen aan de hand van de internetlezersenquête een objectief oordeel over Nummer 1 te vellen. Die waardering belonen we met vier keer een geldbedrag van 25 euro. De gelukkigen zijn:

    1) Frans Dambacher - Steyl
    2) Lily Klaasse - Maastricht
    3) Tiny Konieczny-Linders - Heerlen
    4) Marita Crijns - Maastricht

  • Close
    Red Hot Chili Peppers staan op Pinkpop
    Red Hot Chili Peppers staan op Pinkpop

    De Red Hot Chili Peppers sluiten volgend jaar, op vrijdag 19 juni, de eerste dag van Pinkpop af. Dat heeft festivaldirecteur Jan Smeets vandaag bekendgemaakt.

    De kaartverkoop gaat 23 november van start.
  • Close
    Voorwoord November 2019
    Voorwoord November 2019

    Als ik ’s ochtends wakker word, is ons huis reeds gevuld met muzikale klanken. Tijdens het ontbijt zorgt dat voor een prettige sfeer, al moeten mijn man en ik regelmatig aan de huis-dj vragen of het volume iets omlaag kan. Gelukkig zijn we vooralsnog niet slechthorend, dat stelt gerust. We hebben een familieaccount bij digitale muziekservice Spotify, met toegang tot talloze nummers. Dat stelt ieder gezinslid in de gelegenheid om een eigen muziekgenre te kiezen.

    Bladmanager Daniëlle Vranken
  • Close
    Lights On Parade start van wintercampagne Roermond!
    Lights On Parade start van wintercampagne Roermond!

    Op vrijdag 8 november wordt de sfeerverlichting ontstoken in Roermond tijdens de Lights On Parade. Deze sfeervolle parade is de aftrap van de wintercampagne ‘ROERMONDVOL licht’.

    ‘ROERMONDVOL licht'
  • Close
    C - BLUES – 9e Editie!
    C - BLUES – 9e Editie!

    Zaterdag 2 november 2019 zal in Cultuurhuis Heerlen de negende editie van C-Blues worden georganiseerd.

    Cultuurhuis Heerlen
Meer ladenMEER NIEUWS LADENMeer laden
Nummer 1 Leden Inlog

U kunt hieronder inloggen om deel te nemen aan onze lezersacties.