• Close
     Nummer 1 lezersenquête
    Nummer 1 lezersenquête

    Omdat we ons graag verdiepen in onze lezers en het van belang vinden om te weten hoe ze tegen het product Nummer 1 aankijken, hebben we onlangs een internetlezersenquête gehouden. We legden de deelnemers vragen voor over onder meer vormgeving, keuze van artikelen, schrijfstijl en website. Met de resultaten wil de redactie het magazine objectief tegen het licht houden. Enerzijds om eventuele verbeterpunten door te voeren, anderzijds om zo dicht mogelijk aan te blijven sluiten bij de interesses van onze omvangrijke lezersschare. In totaal 509 mensen vulden de enquête in.

    Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden

    Nummer 1 lezersenquête

    Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden

    Omdat we ons graag verdiepen in onze lezers en het van belang vinden om te weten hoe ze tegen het product Nummer 1 aankijken, hebben we onlangs een internetlezersenquête gehouden. We legden de deelnemers vragen voor over onder meer vormgeving, keuze van artikelen, schrijfstijl en website. Met de resultaten wil de redactie het magazine objectief tegen het licht houden. Enerzijds om eventuele verbeterpunten door te voeren, anderzijds om zo dicht mogelijk aan te blijven sluiten bij de interesses van onze omvangrijke lezersschare. In totaal 509 mensen vulden de enquête in.

    De uitkomsten van de internetlezersenquête stemden ons zeer tevreden. Zo stelt maar liefst 48 procent van de geënquêteerden het erg op prijs om Nummer 1 te ontvangen. Een procentje minder vindt het wel aardig om het tijdschrift op de deurmat te vinden. Samen 95 procent. Het overgrote deel leest Nummer 1 grotendeels (41 procent), 152 van de 509 personen vrijwel helemaal. Ook de vernieuwde website valt in de smaak; 81 procent typeert deze als interessant. Inhoud (28 procent erg tevreden, 64 procent tamelijk tevreden), schrijfstijl (48 procent erg tevreden, 47 procent tamelijk tevreden) en vormgeving (52 procent erg tevreden, 43 procent tamelijk tevreden), drie voorname pijlers die het tijdschrift smoel en karakter geven, kunnen stuk voor stuk rekenen op een positieve waardering. Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden.
    We gaan ons zelf nu echter niet op de borst kloppen. Het is daarentegen wel prettig om de bevestiging te krijgen een goede koers te varen. En we gaan trachten de resterende drie procent die niet zo op ons magazine zit te wachten in de toekomst toch over de streep te trekken.
    We danken alle deelnemers voor hun inbreng, dat ze de moeite hebben genomen aan de hand van de internetlezersenquête een objectief oordeel over Nummer 1 te vellen. Die waardering belonen we met vier keer een geldbedrag van 25 euro. De gelukkigen zijn:

    1) Frans Dambacher - Steyl
    2) Lily Klaasse - Maastricht
    3) Tiny Konieczny-Linders - Heerlen
    4) Marita Crijns - Maastricht

  • Close
    Joke Motta winnares fotowedstrijd
    Joke Motta winnares fotowedstrijd

    Juli jongstleden vertrok Joke Motta in haar eentje naar Portugal. Met een twaalf kilo zware rugzak om haar schouders liep de krasse 71-jarige in veertien dagen van Porto naar Santiago de Compostela via de Portuguese Coastal Camino en de Variante Espiritual. Joke: ‘En vervolgens nog in twee dagen van Muxía naar Finisterre, zonder blaren en blessures. Vorig jaar heb ik nog een zware knieblessure opgelopen.’

    NUMMER 1 FOTOWEDSTRIJD
  • Close
    Ridderronde gaat voor vernieuwing
    Ridderronde gaat voor vernieuwing

    De 34e editie van de Ridderronde in Maastricht zal voor het eerst finishen op de Kesselskade, langs de Maas. De nieuwe aankomst vervangt de traditionele finishplek op het Vrijthof. De verhuizing betekent echter niet dat de van oudsher bourgondische sfeer zal verdwijnen. Integendeel. ‘Dit is een heel mooie plek, voor zowel renners, publiek als sponsors’, vindt Ridderronde-voorzitter Raoul van Dort.

    Tom Dumoulin aan de start
  • Close
    Brightlands Innovation Factory en de vier Zuid-Limburgse Rabobanken verstevigen hun banden. En daarmee ook de innovatie kracht van Zuid-Limburg
    Brightlands Innovation Factory en de vier Zuid-Limburgse Rabobanken verstevigen hun banden. En daarmee ook de innovatie kracht van Zuid-Limburg

    Op woensdag 27 juni ondertekenden Brigthlands Innovation Factory en de vier Zuid-Limburgse Rabobanken* een uniek partnership. Het contract werd ondertekend door Léon Klinkers, CEO Brightlands Innovation Factory en Pascal Vandermeulen, Directievoorzitter Rabobank Westelijke Mijnstreek namens de vier Zuid-Limburgse Rabobanken. Dit contract is uniek omdat de vier Rabobanken gezamenlijk Brightlands Innovation Factory ondersteunen.

    Growing a better world together
  • Close
    Voorwoord juli 2018
    Voorwoord juli 2018

    Een standbeeld voor Willis Haviland Carrier, voor zover dat al niet ergens in Amerika is opgericht. Willis wie?, hoor ik u denken. Carrier, bijgenaamd The King of Cool, is de uitvinder van de airconditioning. Met deze tropische temperaturen zou ik bij god niet weten hoe ik thuis en op kantoor moet functioneren zonder deze verrukkelijke verkoeler. Verwend?

    Bladmanager Daniëlle Vranken
Meer ladenMEER NIEUWS LADENMeer laden
Nummer 1 Leden Inlog

U kunt hieronder inloggen om deel te nemen aan onze lezersacties.