• Close
     Nummer 1 lezersenquête
    Nummer 1 lezersenquête

    Omdat we ons graag verdiepen in onze lezers en het van belang vinden om te weten hoe ze tegen het product Nummer 1 aankijken, hebben we onlangs een internetlezersenquête gehouden. We legden de deelnemers vragen voor over onder meer vormgeving, keuze van artikelen, schrijfstijl en website. Met de resultaten wil de redactie het magazine objectief tegen het licht houden. Enerzijds om eventuele verbeterpunten door te voeren, anderzijds om zo dicht mogelijk aan te blijven sluiten bij de interesses van onze omvangrijke lezersschare. In totaal 509 mensen vulden de enquête in.

    Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden

    Nummer 1 lezersenquête

    Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden

    Omdat we ons graag verdiepen in onze lezers en het van belang vinden om te weten hoe ze tegen het product Nummer 1 aankijken, hebben we onlangs een internetlezersenquête gehouden. We legden de deelnemers vragen voor over onder meer vormgeving, keuze van artikelen, schrijfstijl en website. Met de resultaten wil de redactie het magazine objectief tegen het licht houden. Enerzijds om eventuele verbeterpunten door te voeren, anderzijds om zo dicht mogelijk aan te blijven sluiten bij de interesses van onze omvangrijke lezersschare. In totaal 509 mensen vulden de enquête in.

    De uitkomsten van de internetlezersenquête stemden ons zeer tevreden. Zo stelt maar liefst 48 procent van de geënquêteerden het erg op prijs om Nummer 1 te ontvangen. Een procentje minder vindt het wel aardig om het tijdschrift op de deurmat te vinden. Samen 95 procent. Het overgrote deel leest Nummer 1 grotendeels (41 procent), 152 van de 509 personen vrijwel helemaal. Ook de vernieuwde website valt in de smaak; 81 procent typeert deze als interessant. Inhoud (28 procent erg tevreden, 64 procent tamelijk tevreden), schrijfstijl (48 procent erg tevreden, 47 procent tamelijk tevreden) en vormgeving (52 procent erg tevreden, 43 procent tamelijk tevreden), drie voorname pijlers die het tijdschrift smoel en karakter geven, kunnen stuk voor stuk rekenen op een positieve waardering. Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden.
    We gaan ons zelf nu echter niet op de borst kloppen. Het is daarentegen wel prettig om de bevestiging te krijgen een goede koers te varen. En we gaan trachten de resterende drie procent die niet zo op ons magazine zit te wachten in de toekomst toch over de streep te trekken.
    We danken alle deelnemers voor hun inbreng, dat ze de moeite hebben genomen aan de hand van de internetlezersenquête een objectief oordeel over Nummer 1 te vellen. Die waardering belonen we met vier keer een geldbedrag van 25 euro. De gelukkigen zijn:

    1) Frans Dambacher - Steyl
    2) Lily Klaasse - Maastricht
    3) Tiny Konieczny-Linders - Heerlen
    4) Marita Crijns - Maastricht

  • Close
    De taart van Pauline gaat naar Gulpen
    De taart van Pauline gaat naar Gulpen

    Honderden inzendingen kwamen binnen op de de redactie van Nummer 1. Het was een hele klus om de winnaar te kiezen. Uiteindelijk gaat de taart van Pauline naar Gulpen.

    Hart voor je moeder
  • Close
    Enzo Kok organiseert virtueel benefietconcert
    Enzo Kok organiseert virtueel benefietconcert

    Op zaterdag 16 mei organiseert Enzo Kok samen met Floor Bosman, Myrthe Robijns, Sophie Kok, Emma Kok, Martin Hurkens, Jack Vinders en Rob Mennen een virtueel benefietconcert vanuit een leeg en gesloten Theater Kerkrade. Tijdens het concert zal Miriam Vleugels een live painting doen. Dit allemaal voor het nieuwe goede doel 'Stichting Hart Voor Artiesten', waarmee geld ingezameld wordt voor de zwaar getroffen cultuursector door de coronacrisis.

    Vanuit een leeg en gesloten Theater Kerkrade
  • Close
    Voorwoord Mei 2020
    Voorwoord Mei 2020

    Nog twee dagen en dan is het Moederdag. Ik kijk er altijd enorm naar uit. Naar de geheimzinnige samenscholingen van man en kinderen. Naar het verrassingsontbijt dat niet echt een verrassing meer is, maar daarom niet minder lief. Naar de cadeautjes en zelf geknutselde fröbelwerkjes. Maar vooral naar de oprechte warmte en liefde. Ik realiseer me en prijs me tevens gelukkig dat er voor mij persoonlijk dit jaar niets verandert

    Bladmanager Daniëlle Vranken
  • Close
    Onderzoek: Een op drie festivalbezoekers zegt dat virus invloed heeft op keuze festival
    Onderzoek: Een op drie festivalbezoekers zegt dat virus invloed heeft op keuze festival

    Ongeveer een op de drie festivalbezoekers geeft aan dat het virus invloed heeft op de keuze voor een festival. Dat blijkt uit onderzoek dat oud ID&T-er Denis Doeland en Marcel Pantera (oprichter van Treat Amsterdam) hebben uitgevoerd onder zo’n 1.700 Nederlanders. Doeland en Pantera stellen dat het virus een mogelijk blijvende impact zal kunnen hebben op de festival-industrie en geven festivalorganisaties de nodige tips.

    Festivals overleven coronacrisis als ze inzetten op ontwikkelen van fan-relatie
Meer ladenMEER NIEUWS LADENMeer laden
Nummer 1 Leden Inlog

U kunt hieronder inloggen om deel te nemen aan onze lezersacties.