• Close
     Nummer 1 lezersenquête
    Nummer 1 lezersenquête

    Omdat we ons graag verdiepen in onze lezers en het van belang vinden om te weten hoe ze tegen het product Nummer 1 aankijken, hebben we onlangs een internetlezersenquête gehouden. We legden de deelnemers vragen voor over onder meer vormgeving, keuze van artikelen, schrijfstijl en website. Met de resultaten wil de redactie het magazine objectief tegen het licht houden. Enerzijds om eventuele verbeterpunten door te voeren, anderzijds om zo dicht mogelijk aan te blijven sluiten bij de interesses van onze omvangrijke lezersschare. In totaal 509 mensen vulden de enquête in.

    Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden

    Nummer 1 lezersenquête

    Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden

    Omdat we ons graag verdiepen in onze lezers en het van belang vinden om te weten hoe ze tegen het product Nummer 1 aankijken, hebben we onlangs een internetlezersenquête gehouden. We legden de deelnemers vragen voor over onder meer vormgeving, keuze van artikelen, schrijfstijl en website. Met de resultaten wil de redactie het magazine objectief tegen het licht houden. Enerzijds om eventuele verbeterpunten door te voeren, anderzijds om zo dicht mogelijk aan te blijven sluiten bij de interesses van onze omvangrijke lezersschare. In totaal 509 mensen vulden de enquête in.

    De uitkomsten van de internetlezersenquête stemden ons zeer tevreden. Zo stelt maar liefst 48 procent van de geënquêteerden het erg op prijs om Nummer 1 te ontvangen. Een procentje minder vindt het wel aardig om het tijdschrift op de deurmat te vinden. Samen 95 procent. Het overgrote deel leest Nummer 1 grotendeels (41 procent), 152 van de 509 personen vrijwel helemaal. Ook de vernieuwde website valt in de smaak; 81 procent typeert deze als interessant. Inhoud (28 procent erg tevreden, 64 procent tamelijk tevreden), schrijfstijl (48 procent erg tevreden, 47 procent tamelijk tevreden) en vormgeving (52 procent erg tevreden, 43 procent tamelijk tevreden), drie voorname pijlers die het tijdschrift smoel en karakter geven, kunnen stuk voor stuk rekenen op een positieve waardering. Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden.
    We gaan ons zelf nu echter niet op de borst kloppen. Het is daarentegen wel prettig om de bevestiging te krijgen een goede koers te varen. En we gaan trachten de resterende drie procent die niet zo op ons magazine zit te wachten in de toekomst toch over de streep te trekken.
    We danken alle deelnemers voor hun inbreng, dat ze de moeite hebben genomen aan de hand van de internetlezersenquête een objectief oordeel over Nummer 1 te vellen. Die waardering belonen we met vier keer een geldbedrag van 25 euro. De gelukkigen zijn:

    1) Frans Dambacher - Steyl
    2) Lily Klaasse - Maastricht
    3) Tiny Konieczny-Linders - Heerlen
    4) Marita Crijns - Maastricht

  • Close
    Samen Zuid-Limburg laten groeien
    Samen Zuid-Limburg laten groeien

    Om de kwaliteit van haar financiële dienstverlening te versterken en als toekomstbestendige bank dichtbij te blijven, gaan Rabobank Westelijke Mijnstreek en Rabobank Maastricht en Omstreken met ingang van 1 april 2019 samen verder als Rabobank Zuid-Limburg West. De Rabobanken Centraal Zuid-Limburg en Parkstad Limburg gaan ook samen verder en doen dit vanaf 1 maart onder de vlag van Rabobank Zuid-Limburg Oost. “Door onze krachten te bundelen zijn we klaar voor de toekomst en blijven we twee ijzersterke banken voor onze klanten, leden en medewerkers”.

    Van vier naar twee krachtige Rabobanken in Zuid-Limburg.
  • Close
    De weg naar het ultieme doel
    De weg naar het ultieme doel

    In de feestmaand december is rijmen en dichten iets waar veel mensen mee bezig zijn. Vooral om hun sinterklaas- en kerstcadeautjes te ondersteunen met een meestal leuke en aangename boodschap. Een boodschap waar de ontvanger en de andere aanwezigen zich op het moment dat het wordt voorgedragen in herkennen.

    Limburg beweegt met Arnold Vanderlyde
  • Close
    Voorwoord januari 2019
    Voorwoord januari 2019

    Exact vandaag, met het verschijnen van de laatste editie van tijdschrift Nummer 1 deze jaargang, ervaren we het fenomeen winterpunt. Oftewel de kortste dag annex langste nacht op het noordelijk halfrond, het begin van de astronomische winter.

    Bladmanager Daniëlle Vranken
  • Close
    Win een een kanotocht over de Roer
    Win een een kanotocht over de Roer

    Waterpanel Noord is een samenwerkingsverband van vijftien Limburgse gemeenten, Waterschap Limburg (WL), Waterschapsbedrijf Limburg (WBL) en Waterleiding Maatschappij Limburg (WML). Met de publiekscampagne Doekie, nee, niet in de wc! willen deze partners in de waterketen mensen bewustmaken van de problemen die door de wc gespoelde doekjes veroorzaken.

    Dus: Doekie, nee, niet in de wc!
Meer ladenMEER NIEUWS LADENMeer laden
Nummer 1 Leden Inlog

U kunt hieronder inloggen om deel te nemen aan onze lezersacties.