• Close
     Nummer 1 lezersenquête
    Nummer 1 lezersenquête

    Omdat we ons graag verdiepen in onze lezers en het van belang vinden om te weten hoe ze tegen het product Nummer 1 aankijken, hebben we onlangs een internetlezersenquête gehouden. We legden de deelnemers vragen voor over onder meer vormgeving, keuze van artikelen, schrijfstijl en website. Met de resultaten wil de redactie het magazine objectief tegen het licht houden. Enerzijds om eventuele verbeterpunten door te voeren, anderzijds om zo dicht mogelijk aan te blijven sluiten bij de interesses van onze omvangrijke lezersschare. In totaal 509 mensen vulden de enquête in.

    Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden

    Nummer 1 lezersenquête

    Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden

    Omdat we ons graag verdiepen in onze lezers en het van belang vinden om te weten hoe ze tegen het product Nummer 1 aankijken, hebben we onlangs een internetlezersenquête gehouden. We legden de deelnemers vragen voor over onder meer vormgeving, keuze van artikelen, schrijfstijl en website. Met de resultaten wil de redactie het magazine objectief tegen het licht houden. Enerzijds om eventuele verbeterpunten door te voeren, anderzijds om zo dicht mogelijk aan te blijven sluiten bij de interesses van onze omvangrijke lezersschare. In totaal 509 mensen vulden de enquête in.

    De uitkomsten van de internetlezersenquête stemden ons zeer tevreden. Zo stelt maar liefst 48 procent van de geënquêteerden het erg op prijs om Nummer 1 te ontvangen. Een procentje minder vindt het wel aardig om het tijdschrift op de deurmat te vinden. Samen 95 procent. Het overgrote deel leest Nummer 1 grotendeels (41 procent), 152 van de 509 personen vrijwel helemaal. Ook de vernieuwde website valt in de smaak; 81 procent typeert deze als interessant. Inhoud (28 procent erg tevreden, 64 procent tamelijk tevreden), schrijfstijl (48 procent erg tevreden, 47 procent tamelijk tevreden) en vormgeving (52 procent erg tevreden, 43 procent tamelijk tevreden), drie voorname pijlers die het tijdschrift smoel en karakter geven, kunnen stuk voor stuk rekenen op een positieve waardering. Algemeen oordeel: 72 procent van de lezers is tevreden met Nummer 1, 25 procent zelfs zeer tevreden.
    We gaan ons zelf nu echter niet op de borst kloppen. Het is daarentegen wel prettig om de bevestiging te krijgen een goede koers te varen. En we gaan trachten de resterende drie procent die niet zo op ons magazine zit te wachten in de toekomst toch over de streep te trekken.
    We danken alle deelnemers voor hun inbreng, dat ze de moeite hebben genomen aan de hand van de internetlezersenquête een objectief oordeel over Nummer 1 te vellen. Die waardering belonen we met vier keer een geldbedrag van 25 euro. De gelukkigen zijn:

    1) Frans Dambacher - Steyl
    2) Lily Klaasse - Maastricht
    3) Tiny Konieczny-Linders - Heerlen
    4) Marita Crijns - Maastricht

  • Close
    Win een een kanotocht over de Roer
    Win een een kanotocht over de Roer

    Waterpanel Noord is een samenwerkingsverband van vijftien Limburgse gemeenten, Waterschap Limburg (WL), Waterschapsbedrijf Limburg (WBL) en Waterleiding Maatschappij Limburg (WML). Met de publiekscampagne Doekie, nee, niet in de wc! willen deze partners in de waterketen mensen bewustmaken van de problemen die door de wc gespoelde doekjes veroorzaken.

    Dus: Doekie, nee, niet in de wc!
  • Close
    Heerlense dames beklimmen hoogste berg van Afrika om duizenden oorlogskinderen te helpen
    Heerlense dames beklimmen hoogste berg van Afrika om duizenden oorlogskinderen te helpen

    Rachelle van den Brink en Gwen Huntjens uit Heerlen zijn de pittige uitdaging aangegaan: in januari beklimmen zij de Kilimanjaro. Met deze actie halen ze zoveel mogelijk geld op om oorlogskinderen te helpen. De Kili-Challenge van War Child duurt tien dagen, waarvan Rachelle en Gwen zeven dagen op de hoogste berg van Afrika (5.895m) doorbrengen.

    Het is dit jaar de vijfde keer dat War Child de Kili-Challenge organiseert
  • Close
    FLEETWOOD MAC EERSTE HEADLINER JUBILEUMEDITIE PINKPOP IN 2019
    FLEETWOOD MAC EERSTE HEADLINER JUBILEUMEDITIE PINKPOP IN 2019

    Pinkpop kan de eerste naam voor de 50ste editie bekend maken. FLEETWOOD MAC, een van de meest invloedrijke rockgroepen allertijden, komt in 2019 naar Landgraaf. Met de bevestiging van FLEETWOOD MAC heeft de jubileumeditie van het festival meteen een van de drie dagafsluiters te pakken.

    50ste EDITIE VAN PINKPOP 8, 9 en 10 JUNI 2019
  • Close
    Voorwoord november 2018
    Voorwoord november 2018

    Heden en verleden bestaan niet louter afzonderlijk van elkaar, maar hebben op tal van momenten raakvlakken en overeenkomsten. Kennis uit het verleden helpt bovendien om het heden beter te kunnen begrijpen en daarmee de toekomst gerichter te kunnen invullen. Vaak staan we stil bij het verleden.

    Bladmanager Daniëlle Vranken
Meer ladenMEER NIEUWS LADENMeer laden
Nummer 1 Leden Inlog

U kunt hieronder inloggen om deel te nemen aan onze lezersacties.