Kies een categorie
Zoeken binnen exclusief
terug naar overzicht

Alle categorieën

Renault scoort met nieuwe Mégane in middensegment
  • Renault scoort met nieuwe Mégane in middensegment
  • Renault scoort met nieuwe Mégane in middensegment
  • Renault scoort met nieuwe Mégane in middensegment
  • Renault scoort met nieuwe Mégane in middensegment
  • Renault scoort met nieuwe Mégane in middensegment
  • Renault scoort met nieuwe Mégane in middensegment
  • Renault scoort met nieuwe Mégane in middensegment
  • Renault scoort met nieuwe Mégane in middensegment
  • Renault scoort met nieuwe Mégane in middensegment

Renault scoort met nieuwe Mégane in middensegment

Renault Mégane Hatchback Bose

Renault is duidelijk een nieuwe weg ingeslagen. Dat heeft geleid tot een aantal nieuwe modellen. We noemen hier bijvoorbeeld de Kadjar, de Captur en de Talisman. Stuk voor stuk aansprekende nieuwe modellen, waarmee Renault zijn marktaandeel wil vergroten en nadrukkelijk ook de strijd aangaat met de Duitse concurrenten. Onze testrijder Phil Bastiaans maakte een proefrit in de nieuwe Renault Mégane Hatchback en was onder de indruk. De andere middenklassers kunnen hun borst natmaken, is de conclusie van Phil. Lees hieronder over zijn ervaringen met de nieuwe Franse middenklasser.

De nieuwe Renault Mégane is een perfecte gezinsauto. Met zijn gedurfde design en zijn dynamische uitstraling staat er nu een geweldig mooi nieuw model, dat in alles een maatje groter is dan zijn voorganger. Dat merk je vooral in het interieur. Bijvoorbeeld de beenruimte achterin is ruim voldoende. De voorpassagiers beschikken over prettig en comfortabel zittende kuipstoelen. Maar ook qua uiterlijk is de nieuwe Mégane absoluut geslaagd te noemen. Met deze compacte Franse middenklasser mag je absoluut gezien worden.’

Direct ingespoten turbomotor
‘Ik heb gereden in de Bose-uitvoering van de nieuwe Renault Mégane. Zo genoemd naar het R Plug & Radio+ Bose DAB+ premium audiosysteem. Audiofielen komen dan ook helemaal aan hun trekken met de machtige Bose-versterker, subwoofer, vier speakers en vier tweeters. Qua afwerking en materiaalgebruik kan deze auto zich prima meten met andere middenklassers. Motorisch valt er op de nieuwe Renault Mégane niets aan te merken. De direct ingespoten turbomotor heeft ruim voldoende vermogen - 130 pk - en trekkracht om de 1280 kilogram wegende auto soepel voort te bewegen.’

‘Renault verwerkt overigens steeds meer techniek die het in de autosport heeft ontwikkeld in zijn nieuwe modellen, dus ook in de Mégane Hatchback. En daar profiteert de moderne automobilist dan weer van. Als ik dan toch een klein minpuntje mag noemen: het onderstel is vrij hard afgeveerd. Daardoor wordt de auto op een slecht wegdek een tikkeltje minder comfortabel. Maar een kniesoor die daar op let.’

Navigatiesysteem
‘En dan hebben we het nog niet gehad over het geweldige navigatiesysteem. Pontificaal op de middenconsole zit het grote 8,7 inch R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem. Een zeer geavanceerd en gebruiksvriendelijk touchscreenscherm in portretformaat, dat zich ontpopt tot een echte copiloot. Het navigatiesysteem kun je trouwens ook projecteren op de voorruit. Erg handig! Niet alleen brengt dit navigatiesysteem je probleemloos op de plaats van bestemming, ook het fantastische audiosysteem, uiteraard met radio, MP3 en cd-speler, kan met een druk op het scherm geactiveerd worden.’

‘Kortom, de nieuwe Renault Mégane Hatchback is in mijn ogen een heel geslaagde Franse middenklasser en de perfecte gezinsauto, waar de eigenaar veel plezier aan zal beleven. Ik was er in elk geval zeer van onder de indruk. Met dit nieuwe model Mégane kan Renault glansrijk de concurrentie met de degelijke maar ook een beetje saaie Duitse middenklassers aangaan. Want degelijk is hij wel, saai allerminst. Laat dat maar aan de Fransen over.’

Resultaten

228 resultaten

Renault Mégane Hatchback Bose

Motor: viercilinder benzinemotor 1200 cc
Vermogen: 130 pk
Aandrijving: voorwielaandrijving
Aantal versnellingen: zes
Topsnelheid: 198 kilometer per uur
Gewicht: 1280 kilogram
Acceleratie: van 0 tot 100 kilometer in 10,6 seconden
Gemiddeld verbruik: 5,3 liter per 100 kilometer
CO2-uitstoot: 119 gram per kilometer
Energielabel: B
Prijs testauto: 25.990 euro

Met dank aan de Limburgse Renault dealers voor het beschikbaar stellen van de testauto.

Nummer 1 Leden Inlog

U kunt hieronder inloggen om deel te nemen aan onze lezersacties.