Kies een categorie
Zoeken binnen exclusief
terug naar overzicht

Alle categorieën

Rebels en doelgericht
  • Rebels en doelgericht
  • Rebels en doelgericht
  • Rebels en doelgericht
  • Rebels en doelgericht
  • Rebels en doelgericht

Rebels en doelgericht

Joyce Boumans

Altijd op zoek naar een gekke eyecatcher. Niks is standaard bij Joyce Boumans. Naast haar bedrijfseconomische achtergrond en hang naar structuur is deze actieve dame uit Geleen altijd creatief geweest. Een combinatie die goed blijkt te werken als je een bedrijf runt waar hectiek aan de orde van de dag is.

We spreken af in een groot industrieel pand op het oude Philipsterrein in Sittard. Vanuit hier runt Joyce samen met haar partner Noël het organisatiebureau voor (mode)shows en events Sessibon. Je ziet meteen dat hier een creatief bedrijf gevestigd is, je kijkt dan ook je ogen uit. Wat heb je met Barbie?, is mijn eerste vraag. ‘Tja’, lacht Joyce. ‘ik wilde met kerst eens iets anders en het werd een grote kerstboom vol met Barbies. Een aantal mochten blijven, ze zijn zo leuk.’ Creatieve concepten, modeshows, fotoshoots, grootschalige events; niks is hun te gek, alles is een uitdaging. Sessibon bestaat al sinds 1989 als modellenbureau, Joyce kwam in 2003 in dienst en zag meteen dat er veel meer uit te halen was. Na een halfjaar kon ze het bedrijf overnemen. ‘Ik zag overal kansen, ik sta altijd open. Ik ben dan ook de organisatie van totale events, van concept tot ontwikkeling, erbij gaan halen. Feesten organiseren met dj’s, speakers, hostessen, alles op een stylish verantwoorde manier aangekleed. Events neerzetten die tot in detail kloppen en waarbij we mensen van a tot z kunnen ontzorgen. We zeggen tegen de klant: Voel je te gast bij je eigen event. Alleen dan kun je er ook echt van genieten. Het organiseren en zorgen dat alles klopt, een compleet concept neerzetten en alles precies op elkaar afstemmen, dat vind ik leuk. Dat heeft natuurlijk ook wel iets te maken met mijn bedrijfsmatige achtergrond. Ik sta als ondernemer met regelmaat even stil om te kijken of we nog op de goede weg zitten. Waar staan we nu? Waar willen we naartoe? Veel mensen kennen ons nog als modellenbureau, maar we doen inmiddels dus al jaren veel meer. Veel diversiteit wat ervoor zorgt dat geen dag hetzelfde is. Elk project geeft een kick, zorgt voor de nodige energie om door te gaan. Bij elke show bedenken we iets nieuws, het heeft vaak iets futuristisch. We zetten honderd procent in op beleving. En blijven ons daarbij altijd ontwikkelen. We zijn nu met een show experience-app bezig waarmee we de bezoeker interactief bij de show betrekken, de call-to-action verhogen, customer data verzamelen en waarbij we zelfs een augmented reality feature hebben ingebouwd. Zo wordt een event of modeshow ook een digitale belevenis met verrassende effecten.’

Blijven vernieuwen
‘Dat continu met nieuwe dingen komen en innoveren zit er wel echt in. Het hoort bij het ontwikkelen van concepten. Maar het kost wel veel tijd en het maakt af en toe onrustig. Je moet in deze tijd steeds actiever ondernemen. In onze wereld moet je bijvoorbeeld bijna alles pitchen, echt een concept neerleggen en uitwerken. Je moet er dus meer voor doen. En het moet sneller gerealiseerd worden. Plus je moet telkens met iets nieuws komen. Hebben we bijvoorbeeld een grote show in Maastricht gedaan, dan kun je daar in Rotterdam niet meer mee aankomen. Door sociale media is de wereld echt klein geworden. Met ook alle voordelen van dien. We doen veel in Duitsland en België en dat maakt onze uitvalsbasis Sittard een ideale plek om gevestigd te zijn. Ik zie Limburg als de poort naar de rest van de wereld, Amsterdam als de poort naar de rest van Nederland. Ik ben dan ook blij dat ik hier zit, je zit hier op een andere manier heel centraal. Daarnaast moet je continu aan je eigen wereld werken. We leven in een wereld waar dat van je verwacht wordt. Via sociale media laat je zien wat je allemaal doet en ook dat kost tijd. Je kunt je voorstellen dat de druk hoog is, maar het geeft enorm veel energie. Hard werken maar ook hard genieten.’

Positief
‘Een goede ontwikkeling is de body positivity trend’, gaat Joyce verder. ‘De diversiteit die je nu ziet via sociale media en op de catwalks is mooi. Je mag er zijn, dat is de boodschap. We zien nu verschillende types en etniciteiten, alles kan. Als model heb je catwalkskills nodig, daar trainen we hier op. Goed lopen, de juiste houding, een uitstraling die klopt; dat kan niet iedereen. Daarnaast moet je natuurlijk iets eigens hebben en fotogeniek zijn. Ik vind het leuk om met veel verschillende mensen samen te werken. Leuke types, mensen die zichzelf zijn. Die diversiteit in contacten houdt me jong en open.’

Rust vinden
‘Om zelf mijn hoofd leeg te maken, doe ik aan yoga, kickboksen, wandelen, mediteren, snowboarden en krachttraining. Ik heb geleerd om af en toe in het oog van de storm te gaan zitten. Daar is rust. Dat helpt me. Verder is een gedegen planning van mijn week echt noodzakelijk. Ik houd van structuur, dat geeft me houvast en zorgt voor rust in mijn hoofd. Ik heb een grote zolderruimte voor mijn kleding en schoenen en kleed me graag naar hoe ik me voel. En om daar toch wat structuur in te hebben, hang ik graag per dag een setje klaar. Soms voor een hele week. Datzelfde doe ik met het koken. Na een dag hard werken ben ik beslissingsmoe. Dan vind ik het fijn dat het eten is voorbereid, ook om toch wat gezonds binnen te krijgen. Voor mijn werk kijk ik ook graag vooruit. Ondernemen kan vrijheid geven, maar daar moet je hard aan blijven werken. En vooral de juiste balans blijven zoeken.’

Resultaten

293 resultaten

Nummer 1 Leden Inlog

U kunt hieronder inloggen om deel te nemen aan onze lezersacties.