Kies een categorie
Zoeken binnen exclusief
terug naar overzicht

Alle categorieën

Hart voor Geleen. En voor mode, interieur en planten
  • Hart voor Geleen. En voor mode, interieur en planten
  • Hart voor Geleen. En voor mode, interieur en planten
  • Hart voor Geleen. En voor mode, interieur en planten
  • Hart voor Geleen. En voor mode, interieur en planten
  • Hart voor Geleen. En voor mode, interieur en planten

Hart voor Geleen. En voor mode, interieur en planten

Joelle Boers

Ze heeft haar eigen creatieve playground gecreëerd, een plek waar al haar interesses en talenten samenkomen. Joelle Boers is gedreven en weet wat ze wil. Sinds twee jaar runt ze samen met haar partner Ivo een conceptstore in Geleen. En het hele land zal het weten.

Most Innovative Start Up Award 2017, zomaar een prijs die Joelle Boers aan haar indrukwekkende cv kan toevoegen. Een prestatie van formaat. Deze onderscheiding, die onder de Dutch Retail Experience Awards valt, wordt door een landelijke jury toegekend. De juryleden bezoeken nieuwe winkels en unieke concepten door het hele land; je kunt dan ook zeggen dat de concurrentie fors is. Queen of the South wordt Joelle in haar beoordeling genoemd, een groot talent waar Nederland hopelijk nog veel van gaat horen. Geroemd om de bijzondere wereld die ze in Geleen heeft weten neer te zetten, een plek waar beleving centraal staat. Joelle vertelt vol passie haar verhaal, haar missie eigenlijk. ‘Ik ben geboren in Geleen en dit blijft mijn stadje, hier ligt mijn hart. Ik wil met mijn conceptstore een bijdrage leveren aan het gezellig winkelen in Geleen. Het moet gewoon leuk zijn om door deze stad te lopen. Daar heb ik het vaak over gehad met mijn partner Ivo. Zijn ouders hebben in dit pand een meubelzaak gehad, hij heeft van zijn vader het vak geleerd. Op een gegeven moment hebben we de knoop doorgehakt. We gaan het gewoon doen. We gaan al die dromen die we al jaren in ons hoofd hebben zitten nu waarmaken. Samen.’ Precies twee jaar geleden was het dan ook zover. Het donkere, antieke pand werd met weinig middelen en een grote dosis creativiteit getransformeerd tot een verfrissende omgeving waar in elk hoekje iets nieuws te ontdekken is. Samen hebben ze een conceptstore neergezet waar je telkens weer nieuwe spullen ontdekt. Bijzondere, niet-alledaagse producten die met zorg zijn uitgezocht en gecombineerd. ‘We willen met onze winkel een verhaal vertellen. Het moet een avontuur zijn om door onze zaak te lopen, bij elke ruimte die je binnenloopt moet je verrast worden. Onze winkel is geen opsomming van producten, het is een lifestyle. Een mix van mode en interieur, aangevuld met planten die op een bijzondere manier gepresenteerd worden en zelf ontworpen items. Hier komt alles samen waar ik zo van houd; mijn interesse voor wonen en mode en mijn liefde voor groen gecombineerd met mijn passie voor ontwerpen. We kiezen en combineren zoals wij vinden dat het ons is. En het werkt.’

Mooie mix
Je kunt inderdaad zien dat in de winkel alles samenkomt wat je op Joelles cv ziet staan. Ze deed Graphic Design & Styling aan het SintLucas in Boxtel, waarna ze naar de Maastricht Academy of Fine Arts and Design, ook wel bekend als de kunstacademie, ging om textieldesign te studeren. Ze liep stage in Londen bij een designstudio en kwam boordevol ideeën en inspiratie terug. Ze werkte bij een modezaak en een interieurzaak in de regio als stylist maar vond haar plek niet. ‘Ik moest mijn ding óf heel ver weg óf zelf gaan doen. Ik koos voor het laatste.’ In haar studio, die in de winkel een plek heeft gekregen, ontwerpt ze haar eigen textielprints. Deze unieke dessins - minimalistisch met een knipoog zegt ze er zelf over - verwerkt ze in de minicollecties die ze in eigen beheer laat produceren. Unieke stuks van haar hand die ze in de winkel verkoopt. ‘Het is moeilijk om als productontwerper een platform te vinden. Ik heb mijn eigen podium gecreëerd. Ik heb hier geleerd om ook commercieel te denken. Ik ben vaak impulsief en bekijk alles van de creatieve kant, Ivo is het zakelijke brein. We vullen elkaar goed aan.’

Voldoening
Ze zijn er maar druk mee. De winkel draaien, ontwerpen, inkopen, boekhouding, marketing, styling. ‘De ontwerptijd plan ik bewust in. Ik ga voor een basislijn die uniek is. Ik zie in de mode sowieso een kanteling, de seizoenen verschuiven. Het gaat steeds meer naar goede stukken die het hele jaar door te dragen zijn. En ook in de interieurwereld zie je dat het anders wordt. We hunkeren naar dat gezellige van vroeger, willen terug naar onze roots. Maar doen dat dan wel met een moderne twist. Het is dan ook niet meer het bankstel of de op elkaar afgestemde eetkamerset, het is een mix van stijlen geworden, Scandinavisch met industrieel and so on. En dat maakt een interieur ook spannender en persoonlijker. Ik ben niet bang om interieurstijlen met elkaar te mixen, ik gooi van alles door elkaar. Maar ik houd daarbij wel van rust. En dat doe ik door het kleurenpalet neutraal te houden. Ik werk graag met wit, zwart, grijs en aardetinten. Door deze rustige kleuren te combineren met verschillende materialen en structuren, wordt het geheel toch spannend.’ Voor de toekomst heeft Joelle nog meer dromen. ‘Ik wil nog graag een koffiebar erbij, of misschien wel een salad & icebar. Ik blijf investeren in nieuwe merken en een breed assortiment, ik wil blijven vernieuwen om zo te kunnen doorgroeien. Ik wil mensen blijven verrassen.’ Op de laatste vraag of ze onze lezer nog iets wil meegeven, hoeft ze niet lang na te denken. ‘Heb je een droom of doel? Ga ervoor. En doe het dan goed. Het is hard werken, maar het geeft enorm veel voldoening.’

Resultaten

228 resultaten

Nummer 1 Leden Inlog

U kunt hieronder inloggen om deel te nemen aan onze lezersacties.